کد خبر ۲۴۸۰۳ ۹۷۷ بازدید انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
معاون توسعه،‌ مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

170 هزار دانش‌آموز قمی زیر پوشش توزیع شیر مدارس

معاون توسعه،‌ مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه حدود 170 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش توزیع شیر استریل و پاستوریزه هستند، گفت: توزیع شیر در مدارس استان قم کماکان ادامه دارد.

به گزارش قم نا ، حمیدرضا سوری با اشاره به توزیع شیر در مدارس استان قم اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس استان قم از آبان ماه آغاز شده و دانش‌آموزان تمام مقاطع به جز متوسطه دوم را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 40 نوبت شیر در واحدهای آموزشی توزیع شده است و اکنون توزیع شیر ادامه دارد،‌ البته به دلیل گرمی هوا دانش‌آموزان برخی از مدارس از توزیع شیر استقبال نمی‌کنند.

معاون توسعه،‌ مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: شیر برای مدارس روستایی و حاشیه‌ای به صورت استریل و برای نواحی آموزش و پرورش داخل شهر به صورت پاستوریزه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 170 هزار نفر دانش‌آموز قمی از شیر استریل و پاستوریزه بهره‌مند می‌شوند، گفت: تا زمانی که دانش‌آموزان از توزیع شیر استقبال کنند، توزیع شیر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توزیع شیر در مدارس و مصرف آن از سوی دانش‌آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمینه توزیع شیر دستورالعملی تدوین کرده تا دانش‌آموزان برای تغذیه کامل و سالم شیر را مورد استفاده قرار دهند.

سوری خاطرنشان کرد: شیر در یادگیری و تقویت حافظه دانش‌آموزان بسیار موثر است و سلامت دندان و استخوان‌های آنها را تضمین می‌کند، بنابراین تمام دانش‌آموزان باید مصرف شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه توزیع شیر مشکلات چندانی وجود نداشته است، گفت: در زمینه کیفیت شیر نظارت صورت‌ می‌گیرد و میزان چربی آن به طور دائم آزمایش می‌شود و کارشناسان بهداشت در سطح استان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

منبع : فارس