کد خبر ۲۴۴۷۵ ۱۱۵۳ بازدید انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری قم

مجموعه پیست‌های دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

به گزارش قم نا ، رئیس هیئت دوچرخه سواری قم با بیان اینکه مسابقات کراس کانتری کوهستان در قم برگزار می‌شود گفت: مجموعه پیست‌های دوچرخه سواری در قم احداث می‌شود.

محمدکاظم حججی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: سال 94 سال رشد و شکوفایی رشته دوچرخه سواری در است و برنامه‌هایی برای توسعه نرم افزاری و سخت افزاری این رشته در قم تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: نخستین برنامه رسمی هیئت دوچرخه سواری استان قم در سال 94 برگزاری مسابقات کراس کانتری کوهستان در قم است که قرار است این مسابقات روز 23 فروردین ماه برگزار شود و پس از آن، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری استقامت کورسی از سری مسابقات قهرمانی استان در روز 28 فروردین در برنامه قرار دارد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری قم گفت: برنامه توسعه زیر ساختی رشته دوچرخه سواری بر محور احداث یا تجهیز پیست‌های دوچرخه سواری استان استوار است و بر این اساس، طرح احداث مجموعه پیست‌های دوچرخه سواری در قم متشکل از پیست سرعت کورسی، پیست بی‌ام ایکس، تریال و فور کراس با جدیت دنبال می‌شود.

حججی بیان کرد: در نظر داریم با همکاری نهادهای شهری و استانی، ایستگاه‌ها و خانه‌های دوچرخه قم را ساماندهی کنیم و پایگاه‌های ثابتی جهت برگزاری مسابقات دوچرخه سواری محلات با همکاری شهرداری قم دایر کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از نیازهای جدی دوچرخه سواران، به‌روز رسانی علمی دانش این رشته است و به همین منظور برگزاری کار گاه‌های دانش افزایی ویژه دوچرخه سواران، مربیان و نیز کارگاه‌های آشنایی با داروهای ممنوعه و دوپینگ یکی از برنامه‌های هیئت دوچرخه سواری قم در سال 94 است.

وی تصریح کرد: آمار بیمه شدگان و ورزشکاران سازمان یافته دوچرخه سواری قم در سال 94 افزایش می‌یابد ودر نظر داریم هیئت دوچرخه سواری شهرستان‌های تابعه استان قم را راه اندازی کنیم و تقویم ورزشی سال 94 با مشارکت اهالی دوچرخه سواری تدوین شود.

حججی خاطرنشان کرد: استفاده دوچرخه سواران علاقمند در بخش بانوان از فضاهای ورزشی دوچرخه سواری قم مورد هماهنگی قرار می‌گیرد تا این قشر نیز بتوانند از برنامه‌های دوچرخه سواری و امکانات موجود استفاده کنند.