کد خبر ۲۴۱۳۲ ۱۲۹۵ بازدید انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
رئیس موسسه معراج خبر داد:

پذیرش طلاب سطح دو در مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‏‌های انحرافی

رئیس هیئت مدیره مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‏‌های انحرافی «معراج» از پذیرش برداران طلابی که سطح دو را به اتمام رسانده‌اند و طلاب خواهر جامعه‌الزهرا(س) در زمینه تربیت مدرس پذیرش دارد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام عبدالحسین مشکانی با اشاره به فعالیت‌های موسسه راهبردی علوم راهبردی ادیان و جنبش‌های انحرافی اظهار داشت: این موسسه از شش ماه گذشته به شکل تخصصی کار خود را آغاز کرده است و مهم‌ترین فعالیت این گروه نیز رصد جنبش‌های انحرافی در جامعه و شفاف سازی آن‌ها برای افکار عمومی است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‏‌های انحرافی «معراج» با اشاره به فعایت‌های تمرکز شدید بر فعالیت‌های آموزشی در این موسسه افزود: اگر نیروی خبره در زمینه جنبش‌های انحرافی تربیت شود بی‌تردید می‌توان دانش‌افزایی را در جامعه به وجود آورد زیرا هدایت افکار عمومی جامعه سبب از بین رفتن عرفان‌های نوظهور است.

وی بااشاره به استفاده از اساتید خبره در این مرکز تصریح کرد: درحال حاضر از ظرفیت 40 استاد استفاده شده است البته بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با جامعه الزهرا (س) نیز تلاش خود را برای تربیت طلاب خواهر به کار گرفته‌ایم تا از ظرفیت بانوان طلبه نیز برای دانش افزایی اجتماعی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام مشکانی عنوان کرد: بیشترین تمرکز آموزش در شهرهای کرج، اصفهان، شیراز و تبریز است زیرا در این مناطق عرفان نوظهور بیشتری در حال رشد است که برای پیش گیری از فریب افکار عمومی بیشترین تمرکز تبلیغی در این شهر‌ها صورت گرفته است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‏‌های انحرافی «معراج» با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه تربیت مربی و مدرس برای مبارزه بر جریان‌های انحرافی تاکید کرد: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی برای طلابی که سطح دو را به اتمام رسانده‌اند، برگزار می‌شود اما در کنار آن در برخی از دانشگاه‌ها نیز کلاس‌های کارگاهی برای افزایش دانش عموم به ویژه نسل جوان و دانشجو برگزار می‌شود.

وی بااشاره به اعضای تشکیل دهنده مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‌‏های انحرافی «معراج» بیان کرد: این موسسه با همکاری 20 طلبه که تحصیلات و مطالعات تخصصی در زمینه ادیان و جنبش‌ها به اتمام رسانده بودند تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام مشکانی گفت: مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‏‌های انحرافی «معراج» در قالب چند معاونت مجزا فعالیت می‌کند که در کنار آن نیز بررسی جنگ نرم، تولید انمیشن‌های اسلامی و تدوین کتاب و پایان نامه مرتبط با جنبش‌های انحرافی گوشه‌ای از فعالیت‌های این موسسه است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه علوم راهبردی ادیان و جنبش‌‏های انحرافی «معراج» با اشاره به استقبال علما از فعالیت‌های این موسسه خاطرنشان کرد: در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی شرح فعالیت‌های موسسه ارائه و با استقبال ایشان مواجه شد، آیت‌الله شهرستانی نیز از فعالیت‌های این موسسه اطلاع کامل دارند و درحال حاضر نیز درحال فراهم کردن مقدمات دیدار با سایر مراجع و استفاده از رهنمودهای آن‌ها هستیم.

منبع : تسنیم