کد خبر ۱۲۶۱۰۶ ۱۴ بازدید انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸

اجرای پروژه امام موسی صدر قم با اعتبار 20 هزار میلیارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: احداث پروژه امام موسی صدر به ارزش دو هزار میلیارد تومان در حدفاصل پل حجتیه تا پل شهید رضوی از پروژه‌هایی شاخص و تأثیرگذار در ترافیک شهری قم در حال انجام است.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عباس حلوایی‌زاده امروز در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 348 پروژه شهرداری قم با اعتبار 80 هزار میلیارد ریال که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که به بهره‌برداری هم رسیده بخش جنوب شرقی روگذر مدافعان سلامت بوده که به جهت نزدیکی با بلوار مرجعیت و رفت‌وآمد بالا در اولویت قرار داشت.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص معبر بلوار فردوسی به سمت میدان نماز و مسجد مقدس جمکران است که به ارزش 130 میلیارد تومان در دستور کار سازمان توسعه عمران شهرداری قم قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به پروژه‌های اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: پروژه‌های اطراف بلوار پیامبر اعظم یکی از مواردی بوده که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا در مناسبت‌های خاص بتوانیم از ترافیک شهری کاسته و نظم شهری اطراف حرم را بیش از پیش افزایش دهیم.

حلوایی‌زاده عنوان کرد: پارکینگ شهید کاظمی با توجه به اهمیت آن یکی از پروژه‌هایی بوده در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و تملکات آن صورت گرفته همچنین پروژه پارکینگ طبقاتی امام خمینی (ره) نیز از پروژه‌هایی است که در دستور کار سازمان توسعه عمران شهرداری قم قرار دارد.

وی توجه به مسائل ایمنی را ازجمله پیوست‌های پراهمیت پروژه‌های سال‌جاری دانست و اضافه کرد: مسائل ایمنی پروژه‌های شهری می‌تواند از حوادث بعدی جلوگیری کند و در همین راستا ایمن‌سازی پروژه تونل غدیر با توجه به حجم تردد آن از مواردی بوده که مورد توجه بوده همچنین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه کشاورز شمالی و سایت تمرین آتش نشانی در بلوار مرجعیت ازجمله پروژه‌های بوده که در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: پروژه روگذر خیابان صدوقی جهت اتصال خیابان یاسمن به فردوسی به ارزش 160 میلیارد تومان به بهره‌برداری اولیه رسیده است که برنامه داریم با تملکات بعدی این پروژه را به پایان برسانیم.

حلوایی‌زاده ادامه داد: احداث پروژه امام موسی صدر به ارزش دو هزار میلیارد تومان در حدفاصل پل حجتیه تا پل شهید رضوی از پروژه‌هایی شاخص و تأثیرگذار در ترافیک شهری قم در حال انجام است تا محیطی امن برای مسافران و همشهریان احداث کرده باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بافت فرسوده شهر خاطرنشان کرد: پروژه دروازه ری یکی دیگر از پروژه‌هایی شاخص در این مورد است که در بافت قدیمی در حال انجام است و با توجه به این تملک اراضی در این مناطق با مشکلاتی مواجه بود به یاری خدا توانستیم بدون هیچ مشکلی آن را به پایان برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: مجموعه فرهنگی شهریار به مساحت 2000 مترمربع، زمین‌های ورزشی روباز، احداث روگذر نیک‌اندیش، پروژه تعمیرات نگهداری پل‌ها، پروژه روکش آسفالت مدارس و سطح شهر، نصب و تجهیز پله‌های عابر پیاده از جمله پروژه‌های بوده که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/