کد خبر ۱۲۵۵۳۲ ۱۷ بازدید انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲

کاهش ۳۵ درصدی حوادث شهری در قم

مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز در جلسه دیدار شهردار قم با مدیران و نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: نگاه علمی به سازمان آتش نشانی در راستای خدمت رسانی به شهروندان و افزایش ضریب ایمنی همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده است.

وی از خرید پیشرفته‌ترین خودروی آتش‌نشانی در حوزه حوادث شیمیایی و بیولوژیکی خبر داد و افزود: با تدبیر شهردار قم و برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور افزایش ضریب ایمنی وبا تخصیص اعتبارات لازم، برای نخستین بار پیشرفته‌ترین ماشین آتش نشانی به منظور استفاده در حوادث بیولوژیکی و شیمایی خریداری شده و در ایستگاه بلوار معنوی پیامبر اعظم مستقر است.

معاون خدمت شهری و محیط زیست شهرداری قم از کاهش ۳۵ درصدی حوادث در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: رویکرد و نگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نگاه پیشگیرانه بوده تا با این اقدامات و شناسایی شرایط ناایمن شاهد حداقل حوادث در شهر کریمه اهل بیت باشیم.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: به دنبال توانمندسازی نیرو‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تا نیمه اول سال جاری، بیش از ۱۶۰ نیروی آتش‌نشان به ویژه در حوزه عملیات در تهران آموزش داده شده‌اند تا تیمی آماده و مجهز به علم روز در رابطه با مخاطرات و حوادث شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: آخرین نسخه تجهیزات و امکانات خریداری شده و در تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح شهر مستقر شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تحول سازمان آتش‌نشانی در مباحث سیستم‌های بی سیم، عنوان کرد: با هدف اصلاح وضعیت موجود اقداماتی انجام شد که در فاز نخست مسئله سخت‌افزاری در حوزه خرید بی‌سیم انجام و در فاز دوم سیستم‌ها از آنالوگ به دیجیتال ارتقا پیدا کرد تا بتوانیم صدای رسایی از همکاران داشته باشیم.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه سامانه نرم‌افزاری مکان‌یابی در سازمان آتش‌نشانی قم راه‌اندازی شد، اضافه کرد: این سامانه می‌تواند موقعیت مکانی تماس‌گیرنده را به اطلاع نیرو‌های آتش‌نشان برساند تا مشکلی در رسیدن به محل حادثه وجود نداشته باشد.

وی گفت: مکان یابی در تلفن‌های ثابت به صورت صد در صد اتفاق افتاده و در تلفن‌های همراه تا محدوده ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری پوشش میدهد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم تاکید کرد: مباحث مربوط به تسهیلات رفاهی کارکنان آتش‌نشانی مورد توجه مدیریت شهری است و از ماه‌های قبل با توجه به مطالبات سازمان آتش نشانی برنامه‌هایی با اداره کل راه و شهرسازی استان قم در حوزه مسکن پیش‌بینی شده است.

 


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/