کد خبر ۱۲۵۱۸۵ ۳۶ بازدید انتشار : ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲

آسفالت فرسوده، کابوس رانندگان در مسیر قم - کاشان

سید حسن خلیلی نیا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ، از آغاز عملیات بهسازی ۷۷ کیلومتر از نقاط بحرانی آزادراه قم - کاشان خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد:این طرح گسترده شامل بهسازی دو باند رفت‌وبرگشت این آزادراه است و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، تصریح کرد: عملیات بهسازی این محور هم اینک توسط ۶ اکیپ راهداری در حال اجراست.

خلیلی نیا ادامه داد: تاکنون ۲ قرارداد به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرای بخشی از این پروژه منعقد شده و در حال اجراست. همچنین، چهار قرارداد دیگر به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در روز‌های آینده به امضا خواهد رسید. برای ۲ قرارداد باقی‌مانده نیز مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: با اجرای این طرح و رفع مشکلات موجود در سطح آسفالت، شاهد بهبود چشمگیر سطح خدمات‌رسانی به رانندگان خواهیم بود.

خلیلی نیا تأکید کرد که این طرح از خردادماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز فصل زمستان به پایان برسد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: خرابی‌های آزادراه قم - کاشان از مدت‌ها پیش به دغدغهٔ رانندگان تبدیل شده بود و این عملیات بهسازی نویدبخش بهبود شرایط تردد در این محور مهم است.

آزادراه قم - کاشان به‌عنوان یکی از شریان‌های اصلی ارتباطی کشور، نیازمند توجه ویژه مسئولان است. امید می‌رود که با اجرای کامل طرح بهسازی این آزادراه، مشکلات موجود در این محور برطرف شود و رانندگان بتوانند از یک سفر ایمن و راحت لذت ببرند.

هم‌زمان با اجرای طرح بهسازی و ترمیم نقاط بحرانی این آزادراه همچنان سؤالاتی مانند این که" آیا این طرح در زمان تعیین‌شده به پایان خواهد رسید؟ "، "آیا کیفیت اجرای این طرح تضمین شده است؟ " و "چه اقدام‌هایی برای جلوگیری از تکرار مشکلات قبلی در این محور انجام خواهد شد؟ " محل تأمل و سوال دارد.

گفتنی است احداث آزادراه قم کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر از سال ۱۳۷۱ آغاز شد و در سال ۱۳۷۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/